Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:

Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:<br> Skulptera en figurin

Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:
Skulptera en figurin

Prova på att skulptera din egen figurin!
Figurinskulptering för nybörjare och erfarna med verksam och kunnig skulptör som handleder på individuell nivå i liten grupp.

Alla åldrar är välkomna, barn under 10 år skulpterar med stöd från medföljande skulpterande vuxen. Yngsta ålder rek 6 år. Observera att barn behöver en egen biljett.

Plats: Verkstaden i Entréplan, Gustavsbergs Porslinsmuseum, Odelbergs väg 5, 134 40 Gustavsberg.

Pris: 650 kr, lera och färg ingår.

Kostnad på 100 kr/ objekt tillkommer om du vill ha dina objekt brända och glaserade.Uppmärksamma att bränning betalas separat i museets kassa samma dag som föremålet tillverkas och går inte att förbeställa via denna sida.

Hämtning av objekt
Objekten hämtas i Porslinsmuseet ca 6 veckor efter drejtillfället.

Köpevillkor:
Avbokning mot tillgodokod senast tre dagar innan workshopen.
Nationalmuseum gör inga återköp utan du får en tillgodokod när du avbokar din biljett på egen hand.
Här kan du läsa mer om våra köpevillkor

Alla workshopledare som undervisar på Gustavsbergs Porslinsmuseum är etablerade och verksamma keramiker/konstnärer med mångårig kunskap inom ämnet.

Lördag 2024-05-04
11.15-13.45