Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:

Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:<br> Dreja i verkstan

Workshop Gustavsbergs Porslinsmuseum:
Dreja i verkstan

Prova på att dreja, eller finslipa din teknik och befintliga kunskaper, i porslinsmuseets verkstad under handledning av en kunnig keramiker.

Drejningen passar både dig som är nybörjare och dig som är mer erfaren. Vi drejar i en liten grupp och du får individuell handledning av keramikern på plats. Totalt finns 6 drejplatser.

Drejsugna i alla åldrar är välkomna, barn under 10 år drejar med stöd från medföljande drejande vuxen. Observera att barn behöver en egen biljett.

650 kr, 2 kg lera ingår samt förkläde finns att tillgå.

Kostnad på 100 kr/ objekt tillkommer om du vill ha dina objekt brända och glaserade.Uppmärksamma att bränning betalas separat i museets kassa och går inte att förbeställa via denna sida.

Objekten hämtas i Porslinsmuseet ca 8 veckor efter drejtillfället.

Vi håller till i verkstaden i Entréplan på Gustavsbergs Porslinmuseum.
Samlingsplats: utanför verkstaden.

Avbokning mot tillgodokod senast tre dagar innan evenemangets start.

Alla workshopledare som undervisar på Gustavsbergs Porslinsmuseum är etablerade och verksamma keramiker/konstnärer med mångårig kunskap inom ämnet.

Lördag 2024-04-27
11.15-13.45