Workshop:

Workshop:<br> Dreja i verkstan

Workshop:
Dreja i verkstan

Prova på att dreja, eller finslipa din teknik och befintliga kunskaper, i porslinsmuseets verkstad under handledning av en kunnig keramiker.

Drejningen passar både dig som är nybörjare och dig som är mer erfaren. Vi drejar i en liten grupp och du får individuell handledning av keramikern på plats. Totalt finns sex drejplatser.

Drejsugna i alla åldrar är välkomna, barn under 10 år drejar med stöd av medföljande drejande vuxen. Observera att barn behöver en egen biljett.

650 kr. 2 kg lera ingår och förkläde finns att tillgå.

Kostnad på 100 kr/objekt tillkommer om du vill ha dina objekt brända och glaserade.Uppmärksamma att bränning betalas separat i museets kassa och inte kan förbeställas via denna sida.

Objekten hämtas i Porslinsmuseet cirka 8 veckor efter drejtillfället.

Plats
Vi håller till i verkstaden på entréplan i Gustavsbergs Porslinmuseum. Samlingsplats utanför verkstaden.

Avbokning mot tillgodokod senast tre dagar före evenemangets start.

Alla workshopledare som undervisar på Gustavsbergs Porslinsmuseum är etablerade och verksamma keramiker/konstnärer med mångårig kunskap inom ämnet.

Lördag 2024-09-28
11.15-13.45
Verkstaden
Dreja i verkstan
OBS! Vi har just nu problem med betalning via Mastercard.
Antal kvar: 0
Tillfället är fullbokat