Guidad visning:
Nyfiken på Harriet Backer

Guidad visning:
Nyfiken på Harriet Backer

Följ med på en guidad visning av utställningen Harriet Backer!
Under visningen får ni tillsammans med en av museets konstpedagoger utforska Harriet Backers konstnärskap. Backer var en sann pionjär inom norsk sekelskifteskonst och hör till en av 1900 talets främsta kolorister och skildrare av ljus och atmosfär i interiörer. I utställningen visas ett 90-tal verk inlånade från Nasjonalmuseet i Oslo, från Kode i Bergen och från andra, både privata offentliga, långivare.

Vi erbjuder denna visning på olika språk:
Guidade visningar på svenska:
Torsdagar och Söndagar 14.00 - 15.00

Guided tour in English
Wednesday 22 may 15.00- 16.00

Visita guiada en español:
Miercoles 29 mayo 15.00 -16.00

Die geführte Tour:
Mittwoch 12 Juni 15.00 - 16.00

Priser:
Ordinarie pris: 210 kronor. Entrébiljett till museets samlingar och tillfälliga utställningar ingår i priset. Innehavare av frikort, årskort samt Nationalmusei Vänner bokar en kompletterande visningsbiljett på 50 kronor.

Handling som berättigar fri entré skall kunna uppvisas i museet. Se lista under köpevillkor. Årskortsinnehavare kan förboka sin biljett här nedan och bör visa sitt årskort och legitimation vid varje besökstillfälle.

Återbetalning och avbokning av biljett
Senast 60 minuter innan visningens början kan du utan kostnad på egen hand avboka biljetten mot en tillgodokod som du kan använda för andra biljettköp. Köpta biljetter återbetalas endast om evenemanget ställs in.

Platser finns
Tillfället är fullbokat