Designsamtalet

I den nya programserien Designsamtalet lyfts aktuella och engagerande frågor om formgivning med utgångspunkt i Nationalmuseums byggnad och samlingar.

Designsamtalet är ett samarbete mellan Arkitekturens Grannar och Nationalmuseum.

16 maj: Att rita en måltid

Designmagasinet, Entréplan Nationalmuseum Blasieholmen

Priser
Ordinarie pris:
70 kronor
Studenter upp till 25 år: 50 kronor. Vänligen notera att du måste visa ett studentkort vid insläpp.

Avbokningsvillkor
Senast 60 minuter före samtalets början kan du utan kostnad på egen hand avboka biljetten mot en tillgodokod som du kan använda för andra biljettköp. Köpta biljetter återbetalas endast om evenemanget ställs in.

Designsamtalet: Att rita en måltid
2024-05-16
18.00-19.00
Designmagasinet
Designsamtalet: Att rita en måltid

Under andra tillfället pratar vi om processen att formge en måltidsupplevelse. Publiken bjuds in till ett samtal runt det dukade bordet.

Medverkande är Nationalmuseums Helena Kåberg, intendent och designhistoriker samt formgivarna Matti Klenell och Carina Seth Andersson. Alla tre ingick i teamet som gestaltade Nationalmuseums nya restaurang där Helena Kåberg fungerade som projektledare. Matti Klenell hade rollen som konstnärlig ledare och har formgivit möbler och armaturer i restaurangen. Carina Seth Anders ansvarade för det dukade bordet och har förutom glas och keramik även ritat möbler och textil.

Samtalet leds av Carin Kallenberg, Arkitekturens Grannar.
Antal kvar: 28
Antal